page contents

Reisverslag Bassettour voor KiKa Denemarken dag 7 (terugreis)

28 augustus

Rond 8.00 uur worden we na een goede nacht op fijne bedden gewekt door het zonnetje en de geur van versgebakken broodjes… 🥰 Die zon is helaas van korte duur, even later plenst het er al weer behoorlijk op los. 🙈😬. Nee hè, het zou vandaag toch beter worden.  Na een eenvoudig maar goed ontbijt en als de meeste regenbuien voorbij lijken te zijn stappen we vol goede moed om 10.30 uur op onze scooter. Er staat vandaag zo’n 130 km op het programma.

Na goed 1,5 uur op de scooter rond getuft te hebben stoppen we bij een Duits bakkertje voor een bakkie en een lekker broodje. Een half uur later stappen we weer op onze scooter. Na een klein uurtje gereden te hebben wordt de lucht toch wel erg donker…. O nee, niet weer….. Het begint te druppelen en de druppels worden steeds dikker, nergens is een schuilplek voor als het zo meteen echt los barst. Gelukkig vinden precies op het juiste moment een inham langs de weg met een aantal bomen. Dit zal ons hopelijk sparen niet al te nat te worden en onze bagage enigszins droog te houden. Gelukkig gaat het goed, zodra het weer droger wordt stappen we opnieuw vol goede moed op de scooter. Op een paar kleine spetterbuitjes na houden we het gelukkig droog.

Onderweg komen we veel mooi beschilderde elektriciteitshuisjes tegen (zie foto). Dat ziet er zo veel leuker uit dan die saaie grijze huisjes die wij kennen. Ontzettend leuk gedaan!

Rond 14.15 uur komen we aan bij de veerpont, we kunnen de lange rij (van ruim 1 km) voorbij rijden over het fietspad en zo de veerpont op rijden. Dat was op de heenreis met Ingrid in de camper wel anders. Ik krijg opnieuw (negatieve) kriebels als ik daar nog aan terug denk, 2 uur lang met ronkende motor in de hitte 😬🙈. Maar snel weer vergeten! Op de veerpont schijnt het zonnetje volop en ook aan de overkant ziet het er gelukkig een stuk zonniger uit dan het weer tot nu toe vandaag.

Rond 15.45 uur komen we aan op onze overnachtingsplek in Engelschoff. We worden hartelijk ontvangen door de eigenaar. Hij weet niet wat hij ziet als hij ons ziet aankomen op onze scooter . “Dit heb ik nog nooit meegemaakt” grapt hij. Hij is onder de indruk van ons verhaal. En wij van deze bijzondere plek! Een prachtige oude boerderij! De kat, de haan met z’n harem en de schapen komen er aan om ons vriendelijk te begroeten. 🐈🐓🐔🐔🐔🐔 🐔🐔🐔🐑🐑🐑🐑🐑

Komende nacht slapen we in een luxe tent met een vast bed en vloerbedekking. ⛺️🥰 Een soort glamping. Na ons geïnstalleerd te hebben stappen we nog even op de scooter om wat boodschappen voor het avondeten te doen. We eten vanavond lekker makkelijk voor ons tentje. De haan en z’n kippetjes komen ons samen met de kat vergezellen. Tuurlijk krijgen ook zij wat lekkers van ons mee. Ook dit is weer een bijzondere ervaring die we niet snel vergeten.

We kruipen op tijd onze tent in, we willen immers niet opgegeten worden door de muggen 🦟🦟🦟🦟 het stikt er hier van! Maar eerst nemen we beiden nog even een heerlijke douche in de buitendouche. Wat een fantastische ervaring zeg zo’n buitendouche! 🚿🧼💦 Peter roept gelijk “Dit wil ik thuis ook!!” “Nou schat, dan ben je nog druk” grap ik 🤣🤪😉
Even later kruipen we lekker ons bedje in. Wow!!! Dit is echt het lekkerste bed ooit! En dat nog wel in een tent! 🥰🛏️⛺️ Buiten is het inmiddels pikkedonker, we horen de uilen over onze tent vliegen, wat een bijzondere ervaring! 🦉🥰

Opnieuw kijken we terug op een hele mooie dag vol nieuwe ervaringen!❤️